
Ви не замислювалися над тим, що приходячи в гості, ми оцінюємо власника по обстановці? Практично з порога, робимо висновок про матеріальне становище, смаки, звички? Все тому, що на нас, не вербально, впливає стиль, в якому оформлено житло.
Стиль в інтер’єрі — візитна картка людей, що проживають тут. За оформленням квартири або будинку складається той чи інший портрет про господаря. Але як визначити сам стиль? Давайте розбиратися.
Історичні напрямки дизайну.
Це одна з найбільш відомих категорій для оформлення, оскільки має яскраво виражені риси. До неї відносяться:
- Ампір;
- Бароко;
- Рококо;
- Готичний;
- Вікторіанський та інші.
Їх відрізняє, від інших напрямків, палацовий шик, помпезна атмосфера, розкіш оздоблення. Стилі з цієї групи формувалися, при королях, імператорах, царях. Тому атмосфера просякнута не лише історією, а й урочистістю!
Тут характерні великі просторі приміщення, арки, високі стелі. Для оздоблення використовують цінні породи дерева, каменю. Також дорогий текстиль, важкі меблі, колони, картини, статуї. Не обійтися без позолочених деталей, помпезних декоративних елементів. Стіни і стелі розписувалися сценами з античної міфології.
Індустріальні стилі.
Сюди відносять лофт, який всім полюбився, а також хай-тек, техно, футуризм, інші. Ці напрямки об’єднує якийсь промисловий наліт. Тут зустрічаються грубі, необроблені поверхні, бетонні принти, металеві предмети декору.
Поряд з промисловим декором в приміщеннях використовують м’які меблі. Це прості форми, лаконічний дизайн, натуральні матеріали.
Цим стилям властиво відкритий простір і мінімум декору.
Географічні.
Ця категорія вміщує наступні напрямки:
- Скандинавський;
- Італійський;
- Американський;
- Англійський
- Індійський, інші.
Це етнічна група, яку неможливо переплутати ні з одним іншим видом. У кожної країни є свої особливості, традиції, відмінні риси. Наприклад, популярний сьогодні напрямок — скандинавський інтер’єр. Тут переважає білий колір, доступні матеріали, багато світла.
Life-style.
Тут представлені напрямки, які висловлюють чітку життєву позицію власника. До них відносять:
- Екологічний;
- Бохо;
- Шеббі-шик і так далі.
Квартира в одному з цих прикладів — яскраве вираження характеру і життєвих принципів.
Розглянемо приклади.
Античний. Еллада, Стародавня Римська Імперія лягли в основу стилю. Житлове приміщення виглядає велично, а роблять її таким:
- Колонади. Але не збудовані одним рядом, а використовувані повсюдно. Біля ліжка, замість дверного отвору, для обрамлення картин, дзеркал.
- Барельєф. Ними прикрашають стіни. Високі стелі розписують сценами з давньогрецької міфології.
- Ліпнина прикрашає карнизи, барельєфи, молдинги, стельові розетки.
- Позолочені предмети. Меблі, картинні рами, свічники, статуетки.
- Важкі драпіровки прикрашають вікна, м’які дивани. А ніжки меблів виконують у вигляді лап тварин.
Індійський. Будинок такого оформлення просочений духовністю, яскравими фарбами, етнічними візерунками, різьбленим декором. Відмінною рисою індійської етніки є вироби зі слонової кістки. А аромати сандалу та пачулі наповнюють приміщення індійської аурою.
Англійська. Тут навпаки, панує атмосфера стриманості, лаконічності, консерватизму. Англійці шанують своїх предків, тому дім наповнюють речами з минулим. Велика бібліотека, пошарпаний килим, камін, диван-Честерфілд, тощо. Багато дерева — ще один символ англійського інтер’єру. Воно всюди: на підлозі; стінових панелях, шафах.
Біоніка. Це відгалуження екологічного спрямування, тісно переплетена з науковим прогресом. Тут немає строгих ліній, оскільки природа створила плавні лінії.
Приміщення, оформлене в біоніку — капсульне, оскільки відображає окремо обраний природний ландшафт. Гірська печера, бджолиний вулик, лісові хащі — ось кілька основних прикладів для оформлення.
Використовують тільки природні матеріали, вигідно вписуючи їх в сьогоднішній інтер’єр.
Як бачите, існують групи схожих напрямків. Але кожне з них залишається унікальним, зі своїми особливостями, характеристиками, вдачею. Для створення гармонійної атмосфери, уважно прислухайтеся до себе — можливо, Ви знайдете те, що підходить саме Вам!